Westland Experience is een initiatief gestart door Koen Hofstede en Rick van Koppen. Het initiatief is als opdracht tijdens de studie Small Business & Retail Management opgestart en uitgegroeid tot een bedrijf dat jaarlijks vele groepen consumenten en bedrijven kennis laat maken met de prachtige en ondernemende Westlandse omgeving.
Deze jonge ondernemers zijn geboren en getogen in Westland, en hebben veel affiniteit met Westland. Westland Experience gelooft in Westland en staat volledig achter de producten die in deze unieke regio geteeld worden. Westland Experience wil op een actieve en leuke manier het Westland promoten en zodoende de naamsbekendheid van deze regio verhogen.
Figuur: 1e persfoto Westland Experience AD Westland 2012
Figuur: stockfoto IJsland 2019
Missie
Westland Experience toont zowel aan Business‑to‑Business klanten als Business‑to‑Consumer klanten de agrarische regio Westland. Het begrip ‘groen toerisme’ staat hierbij centraal. Groen toerisme is het bezoeken van zowel agrarisch (gerelateerde) bedrijven als ontspanning in de regio. De agrarische ondernemers stellen hun deuren open met als achterliggende gedachte: ‘be good and tell it’. Westland Experience geeft de ondernemers een podium en draagt zo bij aan de promotie van de streek.
Visie
Internet, samenwerking, maatschappelijk verantwoord ondernemen en vergrijzing zijn op agrarisch (food) en recreatief gebied zijn belangrijke trends in de omgeving. Westland Experience opent de deuren van het ‘openlucht museum’ Westland voor de Business‑to‑Business en Business‑to‑Consumer klanten. Ondernemers geven openheid met betrekking tot hun (agrarische) onderneming en laten zien waar de verschillende versproducten hun oorsprong vinden.